Automatische orderverwerking

Wanneer je klanten een bestelling plaatsen wil je deze zo snel en effectief mogelijk verwerken zodat je klanten tevreden zijn en je een goed rendement bereikt. Dit is niet altijd even makkelijk helaas want iedere klant stuurt bestellingen op zijn eigen manier en elke order ziet er weer anders uit. Niet alle klanten willen of kunnen in EDI investeren. Tja, dan maar handmatig invoeren die orders. Of is er een andere oplossing?


1. Ontvangst order

Orders komen de organisatie binnen in allerlei formaten zoals PDF, Excel, e-mail tekst, XML, bestelling in een portal, etc. 


2. Automatische herkenning

De orders worden automatisch ingeladen vanuit bijvoorbeeld een mailbox, portal of via een API. Een krachtige AI engine zorgt ervoor dat alle ordergegevens die nodig zijn voor een juiste verwerking van de order worden herkend, ongeacht in welk formaat de order is aangeleverd.



3. Automatische controle

Na de herkenning van de ordergegevens vinden automatische controles plaats zoals:

  • Zijn de ordergegevens compleet?
  • Is de klant bekend?
  • Is het afleveradres correct?
  • Verkopen we deze artikelen?
  • Zijn de prijzen correct?
  • Zijn de artikelen op voorraad?
  • Sprake van afwijkende levertijd?

4. Invoer bedrijfsapplicatie

Zijn alle controles uitgevoerd en komen er geen fouten naar voren? Dan worden de ordergegevens automatisch ingevoerd in de betreffende bedrijfsapplicatie en kan de productie of levering plaatsvinden. Handmatige handelingen zijn niet meer nodig!


5. Orderbevestiging

Niets is zo prettig voor je klant als een goede communciatie. Wanneer de order is ingevoerd kan jouw klant automatisch een orderbevestiging ontvangen met daarin een bevestiging van de bestelling inclusief de verwachte levertijd.